Årsmöte lördag 3 mars 2018

Hjärtligt välkomna till årsmötet den 3 mars kl 13-15. Britt Vinberg kommer efteråt att berätta om sin äventyrliga resa till Egypten för att köpa läkemedel mot hepatit C. Vi bjuder på smarrig smörgåstårta! Anmälan senast 1 mars till Louise på 0705-12 02 09.

På mötet kommer vi också att berätta lite om projekt Antologi:

Projekt Antologi

Vi har glädjen att få meddela att Arvsfonden beviljat oss medel för ett 3-årigt projekt om självbiografiskt skrivande. Oavsett var du bor i landet kommer alla med hepatit C, men även anhöriga och före detta smittade att kunna delta i projektet. Kan man inte närvara fysiskt kommer det att finnas möjligheter att se filmer med mera på hemsidan. Antologin kommer att arbetas fram genom skrivarworkshops, en professionell skrivarcoach och genom besök av olika författare. Syftet är främst att skrivandet är ett terapeutiskt verktyg. Ett underliggande syfte är även att antologin ska motverka den många gånger stereotypa bilden av oss med Hepatit C.